Cashback

Časť peňazí z minutej sumy môžu ľudia dostať späť.

Podmienkou pre získanie provízie je registrácia na prostredníctvom odkazu potom ľudia navštívia kamenný alebo internetový obchod. Po zaplatení kúpnej ceny spoločnosť vyplatí províziu cashback ktorý spravidla určené percento čiastky vráti späť zákazníkovi.

Prečo cashback portály vracajú
užívateľom peniaze naspäť

Cashback portál pôsobí ako prostredník medzi zákazníkom a obchodom. Portál môžeme chápať ako miesto, kde je umiestnená inzercia internetových obchodov. Ak je cez daný cashback portál v niektorom z obchodov uskutočnený nákup, obchod mu za to následne vyplatí províziu. O tieto peniaze sa potom portál rozdelí so zákazníkom a motivuje ho tak v využívaniu svojich služieb. Výška cashbacku sa v každom e-shope líši, obvykle dosahuje 0,5% až 10 %. Užívatelia cashback portálov tak dopredu vedia, aký veľký cashback im bude pripísaný na účet.

Vzťah „zákazník-cashback portál-obchod“ je výhodný pre všetkých účastníkov. Obchod získa zákazníka, ktorý by inak mohol nakúpiť inde alebo vôbec a portál tým získa províziu, ktorú z časti pripíše na účet zákazníka, ktorý týmto spôsobom v podstate ušetrí na svojom nákupe.

Ako to funguje

Prvým krokom pre získanie cashbacku je registrácia na cashback portáli, ktorý bude pri splnení všetkých podmienok vyplácať peniaze. Úvodná registrácia vyžaduje iba základné údaje, ako e-mail a heslo. Dodatočné informácie, ako napríklad číslo účtu sú vyžadované až vtedy, keď si chce užívateľ nechať vyplatiť svoje odmeny.

Po registrácii na cashback portáli si môže užívateľ vybrať zo zoznamu obchodov, e-shopov ten, v ktorom chce zrealizovať svoj nákup podľa ponuky . Na pripísanie odmeny je nevyhnutné, aby sa užívateľ navštívil partnera alebo preklikol do daného e-shopu priamo z odkazu na cashback portáli (spravidla tlačidlo „kúpiť“ alebo „prejsť do obchodu“ ).

Obchod totiž sleduje poslednú webovú stránku, z ktorej prišiel užívateľ pred realizáciou nákupu. Ak sa užívateľ nedostane priamo cez odkaz na cashback portáli, obchod nevyplatí žiadnu províziu a cashback odmena nebude pripísaná.

Akonáhle užívateľ prejde do obchodu, nákup prebieha klasicky, ničím sa nelíši. Po nákupe tovaru je užívateľom s odstupom času pripísaná sľúbená odmena, resp. cashback. Obchod je tak zaistený proti tomu, aby vyplácal provízie za nákupy, ktoré bolo stornované.

Podmienky

Podmienkou pre získanie cashbacku je povolenie tzv. cookies v internetovom prehliadači. Na webovej stránke cashback portálu je zákazníkovi do jeho počítača uložená cookie, čo je malý súbor, ktorý informuje obchod o tom, že zákazník prišiel z konkrétneho cashback portálu a je mu nutné vyplatiť províziu za zrealizovaný nákup. Ak užívateľ nemá povolené cookies, obchod nevie zistiť, odkiaľ daný zákazník prišiel a žiadna provízia mu nemôže byť pripísaná. Od okamihu presmerovania z cashback portálu do obchodu, až po dokončení nákupu sa tak neodporúča otvárať žiadne iné webové stránky, pretože by mohlo dôjsť k prepísaniu cookie a teda prerušeniu spojenia medzi cashback portálom a e-shopom.

Odlišnosti cashback portálov

Medzi hlavné rozdiely nepochybne patrí výška vrátených peňazí, počet ponúkaných e-shopov a minimálny limit pre výber nazbieraných odmien. Výška odmeny sa odvíja predovšetkým od obchodného partnera  jeho obchodnom modelu, ale i schopnosti komunikácie a vyjednávania s obchodmi, pre ktoré je cashback poskytovaný.

Doplnok pre webové prehliadače

Väčšina cashback portálov využíva doplnok pre webové prehliadače, ktorý pri navštívení e-shopu ktorý je zaradený v ponuke daného cashback portálu upozorní, že je možné na tejto stránke uplatniť cashback.

Doplnok sa dá nainštalovať do prehliadaču Mozilla Firefox a Google Chrome. Doplnok sa po inštalácii prepojí s cashback portálom, dôjde ku stiahnutiu aktuálneho exportu ponúkaných obchodov s ich ponukou cashback odmien.

Pri doplnku je takisto možné zapnúť funkciu, ktorá pri vyhľadávaní cez internetový vyhľadávač (napr. Google), zobrazuje aktuálnu ponuku obchodu (v prípade, že je tento obchod medzi partnerskými obchodmi cashback portálu).

Cashback v zahraničí

Cashback portály sú populárne vo Veľkej Británii či Spojených štátoch. Cashback portály využívajú po celom svete miióny ľudí, ktorý umožňujô získavať provízie v kamených predajňach a internetových obchodoch, využíva viac ako 8 miliónov užívateľov.

To podporuje aj fakt, že cashback   ponúkaja svojim užívateľom možnosť vybrať si z tisícok obchodov, v ktorých môžu získať cashback. Vďaka veľkému počtu zákazníkov si môžu cashbackspoločnosť dovoliť vrátiť svojim užívateľom dokonca až 100 % zo získanej provízie. To je však možné iba kvôli ziskom z iných foriem reklamy na webových stránkach portálov a bonusových provízií od inzerentov, ktorým cashback portál privedie na svoju webovú stránku e-shopu vysoký počet zákazníkov. Jedná sa o stratégiu, ktorá by nebola možná bez dostatočne silnej užívateľskej základne.

V Slovenske a Českej republike sú cashback portály novinkou posledných rokov a nie sú ani zďaleka rozvinuté tak, ako ich zahraničné vzory. Prvé cashback portály sa začali na českom trhu objavovať v roku 2011. Postupne dochádzalo k rozširovaniu ich povedomia o službách. Rada z nich sa naviac snaží odlíšiť od konkurencie rozličnými bonusmi vo forme odmeny za registráciu pre ich novo registrovaných užívateľov alebo napríklad aj aj odmenou za odporučenie známych.

Na českom internetovom trhu pôsobia portály, ktoré sú vlastnené miestnymi majiteľmi. Významne v ČR nepôsobí žiadny zahraničný cashback portál. Niektoré české cashback portály expandujú na Slovensko a do Poľska.

Cashback portály na Slovensku

Zatiaľ čo v zahraničí sa využívanie cashback portálov tešia veľkej obľube, na Slovensku  v Česku zatiaľ trh s cashbackovými portálmi v rozvoji . Momentálne sú na Slovensku aktívne 4 cashback portály. Najväčším cashbackovým portálom na Slovensku je v súčasnej dobe Cashbackworld.

Our Team

Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo.

  • Danielle Green

    Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet.

  • Josh Kemp

    Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum.

  • Michael Brown

    Aenean eu leo quam. Pellentesque ornare sem lacinia quam venenatis vestibulum.

Our Mission

Donec ullamcorper nulla non metus auctor fringilla. Maecenas faucibus mollis interdum. Cras mattis consectetur purus sit amet fermentum. Nullam id dolor id nibh ultricies vehicula ut id elit. Morbi leo risus, porta ac consectetur ac, vestibulum at eros. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo.

Get Access to Our Free PDF / Video / Guide on Topic

Just enter your email in the form on the right to instantly get access to this guide/pdf/video now (available for a limited time only)